Halk Müziği Teorisi ve Uygulaması 1
Halk Müziği Teorisi ve Uygulaması 1

Halk Müziği Teorisi ve Uygulaması 1

Görüntüleme
sayısı: 7587
Yazar : Okan Murat Öztürk
Üretici: Müzik Eğitimi Yayınları
Ürün Kodu: 9786257507073
Basım Tarihi :Şubat 2022
Boyut :21.00 cm x 29.70 cm
Sayfa Sayısı:320
Stok Durumu: Stokta var
250.00TL 200.00TL
1 ya da daha fazla 200.00TL
Miktar: Sepete Ekle
2 yorum  2 yorum  •  Yorum Yap

Türk Halk Müziğinin Temeli Olarak HALK MÜZİĞİ TEORİSİ ve UYGULAMASI – 1

Halk müziği dağarı, kültürel aktarım zemininde, ortak hafıza ve göreneksel uygulamalar ile şekillenmiş olduğundan türkü ve ezgiler, bu müziğe özgü perde, aralık, düzen, nağme, makam, terkip, nakre, darp, vezin, ika ve usûlleri öğrenmek isteyenler için en temel, en doğru, en güvenilir ve en karakteristik örnekleri içerir.

Bu kitapta Türk Halk Müziği, Anadolu merkezli müziğin temeli olarak değerlendirilmiş ve kuramsal düzlemde bütünlüklü bir Türk müziği anlayışının gelişimine katkı sağlamak amacıyla -alışılagelmişin dışında- yepyeni bir içerik, notasyon ve terminolojiyle ele alınmıştır.

Perde, makam ve usûllerin öğretimi için burada verilen seçki, solfej çalışmalarında da kullanılabilecek şekilde oluşturulmuştur. Kitapta yer verilen tüm örnekler, halk müziği perdelerini seslendirmeye uygun sazlarla çalınmalıdır.  Uygulama için tanbura, bağlama ve abdal sazı olmak üzere üç ana çalgının tel, perde, parmak ve vuruş örneklerine yer verilmiştir.

Kitabın halk müziğini tanımak ve öğrenmek isteyen tüm ilgililere, uzmanlara,  müzik öğretmenliği, müzik üniversitesi ve konservatuvar öğrencileri ile müzik kuramcılarına, icracılara, eğitimcilere ve araştırmacılara yararlı olmasını dileğiyle.

I. BÖLÜM DÜZENLER VE NAĞMELER NAZARİYESİ. 11
Perdeler 14
Perdelerde Tamlık ve Na-tamamlık. 15
Tam-perdeler 15
Na-tamam perdeler 16
Perdelerin İsimlendirilmesi 18
Düzenler/Perde-Düzenleri 20
Aralıklar 23
Ezgi Hareket Tarzları Olarak Makamlar 25
Usûller 27
4-Nakreli Usûller 35
5-Nakreli Usûller 36
6-Nakreli Usûller 36
7-Nakreli Usûller 37
8-Nakreli Usûller 37
9-Nakreli Usûller 38
10-Nakreli Usûller 39
12-Nakreli Usûller 40
14-Nakreli Usûller 41
15-Nakreli Usûller 41
Perde ve Makam Eğitimi Açısından Türküler 44
Perdeler ve Notasyon. 47
Halk Müziği ve Makam Nazariyatı Alanı 48
Oktav Bölünüşü. 49
Halk Müziğinde Perde ve Entonasyon. 50
Teorik Bilginin Dönüşümünde İcracıların Rolü. 51
Teoriye Temel Alınan Ahenk ve Notalama İşaretleri 54
II. BÖLÜM DÜZENLER MAKAMLAR VE TERKİPLER.. 57
Rast-Düzeni’ndeki Makam ve Terkibler 58
Dügâhkadîm / Uşşakcedîd Makamı 60
Hüseynî Makamı 65
Hüseynîsırf Makamı 70
Nevrûzasıl / Nevacedîd Makamı 75
Nevasırf Makamı 80
Rekeb Makamı 85
Hûzîcedîd Makamı 90
Muhayyer Makamı 95
Baba Tahir Makamı 100
Gerdaniyecedîd Makamı 105
Rast Makamı 110
Pençgâhasıl Makamı 115
Sazkâr Terkibi 120
Aşîrankadîm Makamı 125
Çargâhkadîm Makamı 130
Gerdaniye-Nigâr Makamı 135
Segâhkadîm Makamı 140
Hisârkadîm Makamı 145
Beste-Nigârkadîm Makamı 150
Irak Makamı 155
Eviç Makamı 160
Rûy-i Irak Makamı 165
Irak-Acem Terkibi 170
Irak-Maye Terkibi 175
Acem Düzeni’ndeki Makam ve Terkibler 180
Acem Makamı 181
Vech-i Hüseynî Makamı 186
Kürdî-Düzeni’ndeki Makam ve Terkibler 191
Kürdî Makamı 192
Kürdîkebîr Makamı 197
Muhayyer-Kürdî Terkibi 202
Mahur-Düzeni’ndeki Makam ve Terkipler 207
Mahur Makamı 208
Uşşakasıl ve Uşşakkadîm Makamları 213
Çargâh-ı Uşşak Makamı 218
Hicaz Düzeni’ndeki Makam ve Terkibler 223
Hicaz Makamı 224
Uzzâl Makamı 229
Nühüftkadîm Makamı 234
Niyrîz Makamı 239
Hicaz-Irak (Rahatülervah) Terkibi 244
Hicaz-Acem Terkibi 249
Uzzâl-Acem Terkibi 254
Muhayyer-Hicaz Terkibi 259
Saba-Düzeni’ndeki Makam ve Terkibler 264
Saba Makamı 265
III. BÖLÜM HALK MÜZİĞİNDE FORM... 271
Formun Temel Ögeleri 281
Cümle. 281
Figür 284
Motif 288
Dönem/Periyot 290
Halk Müziğinde Başlıca Formlar 290
Tekrarlayıcı Form veya Çeşitleme Formu. 290
Kıta Formu veya Dönüşlü Form.. 291
Türkü Formu. 291
Şarkı Formu. 292
Diğer Formlar 292
IV. BÖLÜM HALK MÜZİĞİNDE DOKU.. 295
V. BÖLÜM UYGULAMAYA GİRİŞ. 301
Tanbura/Bozuk. 303
Bağlama. 305
Abdal sazı 306
Uygulamada Kullanılan Temel Bazı Saz Düzenleri 308
Kaynakça. 310
Ne önemi Var Açık 08/11/2023
2 yorum
Uzun yıllardır yaptığı çalışmalara bakıldığında, kültürel birikimin taştığı "Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz" sözünün karşılığıdır bu kitap. Okan Murat Öztürk'ü tebrik ediyor sağlıklar diliyorum.
İhsan Öztürk Açık 08/03/2022
2 yorum
Henüz inceleme fırsatım olmadı. Ancak Okan Murat Öztürk kardeşimizin THM ile ilgili çalışmalarını uzun yıllardır izlediğim için, titiz bir çalışmanın ürünü ve çok yararlı bir eser olduğunu düşünüyorum. Hayırlı olsun, okuyanı, yararlananı çok olsun...

Yorum Yap

Adınız:


Yorumunuz: Not: HTML'ye dönüştürülmez!

Oylama: Kötü           İyi

Doğrulama kodunu giriniz:



Literatürdeki çalışmalar incelendiğinde öğrencilerin verilen bir ezgiye karşı akor dizisi oluşturma ..
200.00TL 160.00TL
Lavignac 1-A Solfej Kitabı (Edisyon: Portemem) Yenilenmiş orijinal Türkçe edisyon ..
310.00TL
Bu kitap, müzikolojiyi, dünyayı müzik üzerinden daha iyi anlamaya ve daha katlanılır kılmaya dönük b..
300.00TL 240.00TL
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfel-1 için buraya tıklayınız Köklü bir geçmişe sahip olan Türk kültü..
200.00TL 160.00TL
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfel-2 için buraya tıklayınız Bu kitap Türk Müziği Nazariyatı ve..
200.00TL 160.00TL
Bu kitap, bir tonal bağlam olmaksızın yazılmış sistematik solfej parçalarını içermektedir. Modern mü..
100.00TL 80.00TL
Müziğin kuramsal yapı taşlarının tanınması, bir müzik türünü daha iyi anlamak, ifade etmek ve icra e..
150.00TL 120.00TL